" Janganlah berjanji sesuatu yang tidak dapat dilaksanakan, tetapi sekali berjanji berusahalah bersungguh-sungguh menepatinya"

Selasa, 20 Mac 2012

Penulisan B
                              Cikgu Yang Saya Sayangi

                  Setiap orang murid mempunyai seorang guru yang sangat di sayanginya. Begitu juga dengan diri saya.
                  Guru yang paling saya sayangi ialah Cikgu Susila Binti Omar. Cikgu Susila mengajar saya mata pelajaran matematik. Cikgu Susila seorang yang sangat baik. Dia mengajar kami dengan bersungguh-sungguh.
                  Jika kami ada masalah, Cikgu Susila akan cuba menolong menyelesaikan masalah kami. Beliau juga seorang guru yang penyabar serta bersopan-santun. Jika kami tidak menyiapkan latihan, Cikgu Susila hanya memberi nasihat.
                  Setiap hari, Cikgu Susila akan memberi banyak latihan kepada kami. Beliau berbuat demikian untuk memastikan kami semua mahir dalam mata pelajaran matematik.
                  Saya berharap suatu hari nanti saya akan menjadi seorang guru seperti Cikgu Susila.


*** Contoh karangan mengenai guru kesayangan. 3P SKPR siapa guru kesayangan kamu?. Cuba siapkan karangan mengenai guru itu dengan berpandukan karangan di atas.

2 ulasan:

  1. panduan untuk penulisan B. satu karangan yang memerlukan murid berfikir...

    BalasPadam